Dette er mit lille leksikon.

En samling af gode bøger, jeg mener at man som hundeejer bør kende, og læse i det omfang man har behov.

Tillykke med hunden af Ulla Rønnow.
Bøger jeg anbefaler at læse

Skal I have hund eller har I lige fået. Så vil den her bog være rigtig god at læse. Den fortæller om alt det, I skal være opmærksomme på, når jeres nye familiemedlem skal introduceres i hjemmet. Og så giver den nogle grundlæggende værktøjer til, hvordan man får en tryg, tillidsfuld og lærevillig familiehund.

Hvert kapitel fortæller en historie fra det virkelige liv, som illustrerer nogle af de udfordringer, man kan komme ud for som hundeejer, og så fortæller den om alt det fantastiske, man kan lære på en hundeskole.

Forfatterens kommentar: “Jeanette Harboe har været konsulent på kapitlerne om hundetræning, så her er I og jeres hunde i de bedste hænder.” God læselyst og god fornøjelse på træningspladsen.

Fra hvalp til hund af Irene Jarnved.
Bøger jeg anbefaler at læse

Træn din hvalp af Christina Ingerslev. Gode råd til hvalpetræning.
Træn din hvalp af Christina Ingerslev

Hunde Skole af Christina Ingerslev.

Bøger jeg anbefaler at læse

Hunden, mennesket og relation af Kerstin Malm.
Hundesulten – Lav selv dine egne sunde og velsmagende hundekiks
Af Pia Hviid.